Editorial: Llibres del Delicte (03/09/2018)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 2 calificaciones)

LaPetitaLlibreria
 28 septiembre 2018
Llibres del delicte ens presenta el seu títol número trenta-dos, cosa que sembla fàcil de dir però porta darrera una gran tasca.
Raquel Gámez Serrano torna a l'atac després de presentar-nos “A la seva pell” i “Els CIE o la il·legalitat institucional” per presentar-nos No diguis res, una novel·la que desdibuixa el terme de gènere negre, en aquest cas no busqueu el mort, el pinxo o la policia, esteu a punt d'entrar en una historia psicològica i profunda on el negre del delicte el porten els personatges marcat a l'ànima.
L'autora en una novel·la curta aconsegueix atrapar-nos en una espiral on els personatges ens aniran mostrant el seu passat i present, fets que marcaran el seu futur.
La novel·la comença presentant-nos un matrimoni força feliç que busca ser una família complerta.
La Edit és una dona obsessionada amb la maternitat i tenir un fill però les coses no són fàcils, és un personatge marcat per traumes de la seva infantesa i que la portaran a ser una persona depressiva i inestable. Una dona que crearà el seu propi món imaginari per a ella sola.
En Jan, el seu marit és un personatge marcat per una baixa autoestima, masclista i gens empàtic. Podríem considerar-lo en aquest cas una víctima més de l'engranatge de la vida.
Junts aniran fins a Ucraïna a buscar el seu fill però els enganyaran i fins aquí puc llegir...
En aquesta novel·la curta es tracten temes com l'adopció, la maternitat, i com els nostres protagonistes són el resultat de com varen ser educats, les referencies socials que tenen i els valors de la parella.
La tensió narrativa va en augment fins a deixar-nos en un precipici d'emocions al final, comença amb un tempo pausat que va arrelant en el lector fet que li dona cos i dinamisme.
Viurem tres períodes temporals cosa que dosifica la trama i ens mostra tots els prismes dels personatges deixant clar que estem davant d'una novel·la psicològica, humana, vital i social que portarà als seus personatges al límit fins a la negror en estat més pura de la humanitat.
Una portada més que encertada que no vol dir res però que ho diu tot.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
crucedecaminos
 04 septiembre 2018
Llibres del Delicte segueix ampliant el seu catàleg negrecriminal amb novel·les que no tenen res a veure unes amb les altres i això és un valor afegit. Potser el millor sistema seria publicar aquell tipus de històries que saps que t'han funcionat i anar repetint el sistema com algunes editorial fan. Però també podies arribar a avorrir als lectors. És el que s'anomena menjar per avui i fam per demà.
Llibres del delicte torna a confiar amb Raquel Gámez i publica la seva tercera novel·la, diria que la de més ficció, doncs a A la seva pell estava basada en un fet real i a Els CIE o la il·legalitat institucional ens trobaven davant d'un assaig.
I certament el nou registre, diria que dramàtic, personal, intens, m'ha agradat.
Una de les virtuts d'aquesta història és que comença de forma tímida, però creant la mica de tensió necessària per saber que alguna cosa passarà.
Abans de continuar. Una cosa curiosa i que no es veu gaire: utilització d'onomatopeies de forma sistemàtica per part de l'autora. Ho he trobat curiós i li dona un toc diferent a la lectura, doncs li posa so a molts moments que nosaltres sabem que tenen so, però que normalment els escriptors no l'hi posen.
continuar llegint a l'enllaç
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..
crucedecaminoscrucedecaminos02 septiembre 2018
Les coses havien anat de mal en pitjor. De fet recordava la seva vida sempre així. Per què ars havia de canviar?
crucedecaminoscrucedecaminos02 septiembre 2018
Xxxt..., no diguis res
otros libros clasificados: ThrillerVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)