Editorial: Columna Edicions (26/08/2020)

Calificación promedio : 3.5/5 (sobre 2 calificaciones)
El mestre d’obres Pere Baró rep l’encàrrec de la vila reial de Besalú de reconstruir el pont que tres-cents anys abans havia aixecat el constructor Prim Llombard. Una riuada l’ha destruït i posa en risc l’expansió i la posició comercial de la ciutat. Un jove jueu, en Kim, descendent dels Llombard, troba la manera de participar en les obres, que s’aturaran per causes que es veurà abocat a investigar.

Una aventura medieval i vital que protagonitzen en K... >Voir plus

cronicadelibros
 17 May 2022
[Català]
Com ja em va passar amb El pont dels jueus el llibre no ha cobert les meves expectatives, i en el cas de Paraula de Jueu encara menys.
És clar que és un llibre que més que una novel·la històrica, és una novel·la que passa en un moment concret i l'autor vol explicar certs episodis, però en la majoria dels casos per boca dels protagonistes i no com una part més de la història.
D'altra banda la història pròpia del llibre va donant cops de cec per arribar a aquells punts que l'autor vol explicar, sobretot els problemes amb les jueries a Catalunya (igual que va passar en altres regnes hispànics) que es van succeir des del segle XI fins a l'expulsió dels jueus a finals del XV, així com les relacions entre jueus i cristians.

En aquest cas concret, l'autor vol parlar dels problemes que van existir a meitat del segle XIV i utilitza l'excusa de la reconstrucció del pont de Besalú que havia estat el protagonista del primer llibre i els successos que fan que el protagonista hagi de viatjar a Barcelona . Però en cap cas l'autor no aprofundeix, canvia d'un tema a un altre de cop sense cap transició.

[Castellano]
Como ya me pasó con "El pont dels jueus" (El puente de los judios) el libro no ha cubierto mis expectativas, y en el caso de Palabra de Judio todavía menos.
Claramente es un libro que más de novela histórica, es una novela que pasa en un momento concreto y el autor quiere contar ciertos episodios, pero en la mayoría de los casos por boca de los protagonistas y no como una parte más de la historia.
Por otra parte la historia propia del libro va dando vandazos para llegar a esos puntos que el autor quiere explicar, sobretodo los problemas con las juderías en Cataluña ( al igual que pasó en otros reinos hispánicos ) que se sucedieron desde el siglo XI hasta la expulsion de los judios a finales del XV, así como las relaciones entre judios y cristianos.
En este caso concreto el autor quiere hablar de los problemas que existieron a mitad del siglo XIV y utiliza la excusa de la reconstrucción del puente de Besalú que había sido el protagonista del primer libro y los sucesos que hacen que el protagonista tenga que viajar a Barcelona. Pero en ningún caso el autor profundiza, cambia de un tema a otro de golpe sin ninguna transición.

LaPetitaLlibreria
 07 October 2020
Avui ens retrobem amb en Martí Gironell i la seva novel·la històrica per excel·lència.
Si bé ja ens va enganxar a les seves lletres i a la seva capacitat narrativa a través de “El pont dels jueus”, “La venjança del bandoler”, “L'arqueòleg”, “L'últim abat”, “El primer heroi”, “Strappo” i “La força d'un destí” avui estem d'enhorabona doncs la continuació de El pont dels jueus ja és aquí.
Molts direu que és la seva obra més important i no us ho negaré però si llegiu la seva continuació quedareu encara molt més bocabadats i gaudireu d'una obra on res és atzarós i parla de manera directa però dibuixant un teló de fons altament didàctic per tal que la acció principal, els protagonistes i les seves accions brillin en un primer pla.
A Paraula de jueu acompanyarem a en Kim, un jueu ben jovenet a seguir el seu propi llegat alhora que descobrirà nous sentiments i la capacitat de construir pons enlloc de murs.
En Kim serà un dels encarregats de reconstruir el pont de Besalú seguint l'estela dels Llombard.
Una riuada ha destruït el pont i si el reconstrueixen és la millor manera de seguir amb la expansió del poble a tots els nivells.
En aquesta obra entra en escena l'Ester, una noia cristiana que treballa a l'hospital de l'Almoina i el call jueu i portarà de corcoll al nostre amic i protagonista.
Ambdós son somiadors, tenen empenta, res els atura i tenen moltes ganes d'aprendre i de saber.
En Kim, a més d'investigar el perquè de l'aturament de les obres de reconstrucció del pont veurà com la seva relació amb la jove el portarà a sortejar molts debats.
En aquesta obra que ens presenta Columna veurem la manera de viure i de conviure dels jueus amb els cristians, allò que els apropa i el que els separa. També veurem com la societat medieval estructurava les seves vides i el significat del seu context social per al propi desenvolupament.
Mentre som testimonis de la reconstrucció del pont acompanyarem als dos joves a una investigació, a un reconeixement de la pròpia identitat i a l'acceptació dels altres.
És una construcció d'un pont físic i alhora metafòric entre dues mentalitats i dos cors que bategen al mateix ritme.
Voleu acompanyar a en Kim en aquesta nova aventura?
És una novel·la històrica imprescindible tant per la tasca de documentació com per la trama que ens narra el seu autor.
Vital, amena... És una obra ben rodona!
No la deixeu escapar!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela históricaVer más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro