Editorial: Columna CAT (28/02/2018)

Amb vint-i-un anys, Ceferino Carrión fuig de l?Espanya franquista, grisa i asfixiant, buscant aires nous. Després d?intentar-ho diverses vegades aconsegueix embarcar a bord d?un vaixell al port de Le Havre, a França, en direcció als Estats Units, per fer realitat el seu somni. A Nova York canviarà d?identitat i es convertirà en ciutadà nord-americà amb el nom de Jean Leon. A punt de ser cridat a files per anar a la guerra de Corea, torna a fugir a Hollywood, on un s... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 31 agosto 2019
Sabem de bona tinta que tenir entre mans una obra d'en Martí Gironell és tenir la seguretat de llegir una bona novel·la, gaudir de grans protagonistes i conèixer la historia d'allà on es situa l'acció.
Si bé ja us va encisar amb “El pont dels jueus”, “La venjança del bandoler”, “L'arqueòleg”, “L'últim abat”, “El primer heroi” i “Strappo” us heu de rendir a La força d'un destí.
En aquesta novel·la que ha estat la guanyadora d'enguany del Premi Ramón Llull fareu un viatge sense escales al Hollywood de les grans estrelles de la mà d'un somiador.
Us asseguro que és un viatge que us trastocarà i us emocionarà.
El nostre nou amic i protagonista és en Ceferino Carrión que als seus vint-i-un anys fuig de l'Espanya franquista cap als Estats Units embarcat en el seu somni i creient fermament en el seu potencial.
A Nova York canviarà d'identitat i passarà a ser en Jean Leon i a l'últim segon s'escapa d'anar a la Guerra de Corea i fuig cap a Hollywood, el seu destí final.
Un cop allà i víctima de la seva pròpia sort i tenacitat coneixerà al gran James Dean i idearan un gran restaurant, malgrat la mort de la cèlebre estrella es decideix a seguir el seu somni i obre La Scala, us establiment top que freqüentaran les celebritats i les seves anècdotes.
Per fer el seu somni encara més rodó creu que fa falta un vi propi, i no hi ha indret al món millor que a les terres del Penedès.
No l'espanta el nou idioma que ha d'aprendre, els reptes, els riscos, la ciutat de les estrelles venint de tanta foscor, la ciutat del llibertinatge venint de tanta repressió, la ciutat excessiva venint de tantes mancances... És un heroi fet a si mateix i pot adaptar-se a totes les circumstàncies i aprendre'n alguna cosa.
Una historia de clarobscurs, de contrastos però per sobre de tot d'un petit somiador que ens mostra que cap somni és massa gran.
Mentre un pugui somiar un somni aquell és manté viu. Cal veure les senyals i aprofitar-les per anar tirant endavant la pròpia cursa vital i no desinflar-se davant les adversitats.
De la mà de Columna us convidem a conèixer a un personatge singular del qual hem d'aprendre molt i alhora ens retrobem amb la prosa d'un dels nostres autors de referència.
Què més es pot demanar? Potser una copeta de vi del Penedès per completar la lectura!
No ho dubteu! Llegiu-lo, desgraneu totes les lliçons que en Ceferino ens vol donar i si no heu llegit les altres obres del autor ja esteu trigant!
Vinga, en Ceferino us espera a les llibreries per tal que l'acompanyeu al viatge de la seva vida!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: cineVer más