Editorial: Columna Edicions (28/02/2018)

Calificación promedio : 4.17/5 (sobre 3 calificaciones)
Amb vint-i-un anys, Ceferino Carrión fuig de lEspanya franquista, grisa i asfixiant, buscant aires nous. Després dintentar-ho diverses vegades aconsegueix embarcar a bord dun vaixell al port de Le Havre, a França, en direcció als Estats Units, per fer realitat el seu somni. A Nova York canviarà didentitat i es convertirà en ciutadà nord-americà amb el nom de Jean Leon. A punt de ser cridat a files per anar a la guerra de Corea, torna a fugir a Hollywood, on un segui... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 31 August 2019
Sabem de bona tinta que tenir entre mans una obra d'en Martí Gironell és tenir la seguretat de llegir una bona novel·la, gaudir de grans protagonistes i conèixer la historia d'allà on es situa l'acció.

Si bé ja us va encisar amb “El pont dels jueus”, “La venjança del bandoler”, “L'arqueòleg”, “L'últim abat”, “El primer heroi” i “Strappo” us heu de rendir a La força d'un destí.

En aquesta novel·la que ha estat la guanyadora d'enguany del Premi Ramón Llull fareu un viatge sense escales al Hollywood de les grans estrelles de la mà d'un somiador.

Us asseguro que és un viatge que us trastocarà i us emocionarà.

El nostre nou amic i protagonista és en Ceferino Carrión que als seus vint-i-un anys fuig de l'Espanya franquista cap als Estats Units embarcat en el seu somni i creient fermament en el seu potencial.

A Nova York canviarà d'identitat i passarà a ser en Jean Leon i a l'últim segon s'escapa d'anar a la Guerra de Corea i fuig cap a Hollywood, el seu destí final.

Un cop allà i víctima de la seva pròpia sort i tenacitat coneixerà al gran James Dean i idearan un gran restaurant, malgrat la mort de la cèlebre estrella es decideix a seguir el seu somni i obre La Scala, us establiment top que freqüentaran les celebritats i les seves anècdotes.

Per fer el seu somni encara més rodó creu que fa falta un vi propi, i no hi ha indret al món millor que a les terres del Penedès.

No l'espanta el nou idioma que ha d'aprendre, els reptes, els riscos, la ciutat de les estrelles venint de tanta foscor, la ciutat del llibertinatge venint de tanta repressió, la ciutat excessiva venint de tantes mancances... És un heroi fet a si mateix i pot adaptar-se a totes les circumstàncies i aprendre'n alguna cosa.

Una historia de clarobscurs, de contrastos però per sobre de tot d'un petit somiador que ens mostra que cap somni és massa gran.

Mentre un pugui somiar un somni aquell és manté viu. Cal veure les senyals i aprofitar-les per anar tirant endavant la pròpia cursa vital i no desinflar-se davant les adversitats.

De la mà de Columna us convidem a conèixer a un personatge singular del qual hem d'aprendre molt i alhora ens retrobem amb la prosa d'un dels nostres autors de referència.

Què més es pot demanar? Potser una copeta de vi del Penedès per completar la lectura!

No ho dubteu! Llegiu-lo, desgraneu totes les lliçons que en Ceferino ens vol donar i si no heu llegit les altres obres del autor ja esteu trigant!

Vinga, en Ceferino us espera a les llibreries per tal que l'acompanyeu al viatge de la seva vida!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
avegadesllegeixo
 10 March 2021
CATALÀ:

És la primera vegada que llegeixo a Martí Gironell i crec que no serà l'última. He trobat que el llibre està molt ben escrit i hi ha una gran feina de documentació darrera.

Ens explica la vida de Ceferino Carrión, que és intensa i apassionant, des de que marxa de Catalunya i arriba a Amèrica, on es converteix en Jean Leon, fins que torna al Penedès per elaborar el seu propi vi, després d'haver triomfat amb el seu restaurant La Scala.

El missatge del llibre és clar: 'els somnis els has de tenir perquè si no els tens, mai els podràs arribar a complir'. Jean Leon va ser home avançat al seu temps que va aconseguir convertir-se en el confessor de les estrelles del Hollywood dels anys 50, com James Dean, Paul Newman, Marilyn Monroe, Frank Sinatra, Ronald Reagan, etc.

M'ha agradat conèixer la vida d'aquest personatge que partint del no res va aconseguir crear un imperi a base d'esforç i sacrifici, molt sacrifici. Si no l'heu llegit us el recomano de veritat per descobrir una persona que sí que va aconseguir el seu gran somni americà.

ESPAÑOL:

Es la primera vez que leo a Martí Gironell y creo que no va a ser la última. El libro me ha parecido bien escrito y con un gran trabajo de documentación.

Nos explica la vida de Ceferino Carrión, que es intensa y apasionante, desde que parte de Catalunya y llega a America, donde se convierte en Jean Leon, hasta que regresa al Penedès para elaborar su propio vino, después de haber triunfado con su restaurante La Scala.

El mensaje del libro es claro: 'los sueños los debes tener porque si no los tienes, nunca los llegarás a cumplir'. Jean Leon fue un hombre avanzado a su época que consiguió convertirse en el confesor de las estrellas de Hollywood de los años 50, como James Dean, Paul Newman, Marilyn Monroe, Frank Sinatra, Ronald Reagan, etc.

Me ha gustado conocer la vida de este personaje que partiendo de cero consiguió crear un imperio con esfuerzo y sacrificio, mucho sacrificio. Si no lo habéis leído os lo recomiendo de verdad para que descubráis a una persona que sí que consiguió su sueño americano.
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
otros libros clasificados: cineVer más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro