Editorial: Editorial Alrevés (01/09/2018)

Barcelona, hivern de 1936. El comissari de la Policia Judicial del Quai des Orfèvres Jules Magret (que no Maigret encara que s’hi acosta molt), fumador empedreït de pipa i amb el seu peculiar bombí arriba a la ciutat de Barcelona amb un objectiu ben clar: capturar l’anarquista Llibert Tarrés, un estafador especialista en falsificació de signatures i documents acusat d’homicidi. Sota aquest pretext les intencions del policia son encara més enrevessades: enxampar el G... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 12 septiembre 2018
Avui ens trobem amb una gran novel·la negra mereixedora del V Premi Memorial Agustí Vehí. Amb un jurat composat per Àlex Martín Escribà, Anna Maria Villalonga i Sebastià Benassar ens garanteix una novel·la de gran qualitat i prosa excel·lent.
Realment m'agrada molt el gènere negre i em va atraure el títol Magret i els anarquistes pel fet immediat de relacionar-lo inconscientment amb els llibres protagonitzats per Maigret. Res a veure, el personatge principal no és ell però si que n'és un tribut d'una manera subtil i delicada.
Si ens endinsem en aquesta novel·la descobrirem la ploma d'en Francesc Puigpelat i el seu gran respecte per la literatura d'aquest gènere.
A més, l'ha contextualitzat a la Catalunya convulsa del 1936 amplificant el seu encant i donant-li un teló de fons interesant, atractiu i molt ben documentat per tal de no caure en anacronismes.
El comissari de la policia judicial del Quai des Orfèvres, en Jules Magret arriba a Barcelona amb l'objectiu de donar caça a l'anarquista Llibert Tarrés, un estafador i lladregot acusat d'homicidi.
Ell no és un home simple i sota aquest pretext investigarà allò que a ell realment li interessa convertint aquest cas en la recerca de dos criminals responsables de diferents successos.
En Genovès és un criminal que circula per Europa sense impunitat i sense deixar rastres i això posa malalt al Magret i la seva set de justícia.
És una visió de la guerra des de la vista d'un viatger i l'anàlisi de la mateixa d'una manera crítica i directa que ens acompanya durant tota l'aventura des de Barcelona fins a Lleida.
Feixistes, republicans, republicans socialistes i anarquistes teixeixen el tapis social en el que es mourà aquest comissari addicte al tabac.
Las vida dels barris baixos, morts inesperades i desgràcies familiars fan d'aquesta obra una gran novel·la negra amb tocs rurals i històrics sense comparació.
Un gran cas que es va complicant i estenent pel territori amb el devanir de les planes i amagant secrets que potser ni ell mateix s'espera.
Donarà caça al Llibert Tarrés? Es veurà les cares amb el Genovès?
Òbviament no us ho desvetllarem. Totes les respostes les teniu al vostre abast en aquesta novel·la que ens ofereix Crims.cat.
Val la pena conèixer a aquest home singular i redescobrir a través d'ell la prosa cuidada del seu autor.
És la novel·la ideal per fer més amena la tornada a la rutina!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: ThrillerVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)