Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
08 May 2020
No podem negar que en aquests dies de confinament una de les eines que més ens ha distret a part de la lectura és el cinema.
I si ajuntem les dues opcions culturals?
El resultat d'aquest binomi ben engrescador en aquests dies és El cine que ens va obrir els ulls, un llibre en que la Gemma Nierga i en Jaume Figueres en una xerrada distesa entre amics repassen les pel·lícules, escenes, cançons i anècdotes del setè art que els han sacsejat i els han canviat la vida.
Ordenat de manera molt àgil, estructurat en un diàleg molt ràpid i amb il·lustracions precioses i combinades a la perfecció ens regalen la seva experiència cinèfila alhora que ens conviden de manera indirecta a la pròpia reflexió i a la descoberta de nous títols.
També té al final de tot un índex onomàstic que ens ajuda a organitzar la lectura i a rellegir els fragments on destaquen les paraules clau i els actors que es passegen per aquestes meravelloses planes.
És una obra que m'ha deixat sense paraules per la seva bellesa, per la seva frescor i pel format desenfadat del text.
Té els ingredients justos i necessaris per esdevenir una obra referent.
Organitzat en els capítols: Les mil cares de l'amor, Més llàgrimes que somriures, Sols en la foscor, Heston amb H d'història, El Juan Marsé es deia Aventis, Tots dancing and singing, Spain is different, On parle français, si parla italiano, Obrers i patrons, No tot és primera plana i Badalls i aplaudiments veiem un paral·lelisme en els generes que van tocant successivament.
Pel·lícules romàntiques, drames, d'intriga, musicals, espanyolades, cinema europeu... cap defuig del seu ull crític.
Gràcies a l'aposta de Rosa dels Vents per aquest duo que funciona a les mil meravelles podem gaudir d'una gran obra alhora que aprenem sobre el cinema en general i descobrim noves propostes per visionar.
És una obra la mar d'engrescadora!
No la deixeu escapar!
És clau per acabar de portar bé aquests dies de confinament i desescalada en que el cinema ens obre la porta a nous mons.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..