Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
11 November 2020
CATALÀ:

M'agradaria definir aquest llibre com un llibre de sentiments. Us sembla estrany? Doncs hi ha una interessant història d'amor entre la Laura i el Pol enmig de robatoris, falsificacions i obres incunables. I també hem de pensar en els sentiments que els llibres que apareixen, principalment el manuscrit de l'Infern de Dante, desperten en els diferents personatges.

En uns la cobdícia de posseir una obra única, en altres tristesa pels records que els porten. En qualsevol cas, depenent de les persones, els donen un valor o altre, uns monetari, els altres emocional.

És una obra estructurada en 20 capítols, cada capítol comença amb una cita d'algun clàssic de la literatura. La trama és complexa però està narrada de manera senzilla, plena d'intriga i que combina perfectament el món dels llibres amb el misteri. Els flashbacks que ens trobem ens ajuden a conèixer els personatges i a posar-nos en situació. Com us podeu imaginar apareix un lladre, però és un lladre entranyable, i aquest sentiment s'aconsegueix en conèixer la seva vida.

Us l'aconsello si sou amants dels llibres i de les històries de misteris, aquí teniu una bona dosi de les dues coses 😊

Creieu que aquestes obres, enteses com a patrimoni, han d'estar en mans públiques o privades? Per mi haurien d'estar custodiades per entitats públiques, ara bé, haurien de disposar d'unes bones dotacions econòmiques perquè se'n pugui tenir cura amb les condicions que requereixen.

ESPAÑOL:

Me gustaría definir este libro como un libro de sentimientos. ¿Os parece raro? Pues hay una interesante historia de amor entre Laura y Pol en medio de robos, falsificaciones y obras incunables. Y también tenemos que pensar en los sentimientos que los libros que aparecen, principalmente el manuscrito del Infierno de Dante, despiertan en los diferentes personajes.

En unos la codicia de poseer una obra única, en otros la tristeza por los recuerdos que les traen. En cualquier caso, dependiendo de las personas, les dan un valor u otro, unos monetario, los otros sentimental.

Es una obra estructurada en 20 capítulos, cada capítulo empieza con una cita de algún clásico de la literatura. La trama es compleja pero está narrada de manera sencilla, llena de intriga y que combina perfectamente el mundo de los libros con el misterio. Los flashbacks que nos encontramos nos ayudan a conocer a los personajes y a ponernos en situación. ¿De qué otra manera el ladrón que aparece nos podría parecer entrañable?

Os lo aconsejo si sois amantes de los libros y de las historias de misterio, aquí encontrareis una buena dosis de las dos cosas 😊

¿Creéis que estas obras, entendidas como patrimonio, deben estar en manos públicas o privadas? Yo creo que tendrían que estar custodiadas por administraciones públicas, pero deberían disponer de buenas dotaciones económicas para poder cuidarlas como es debido.

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..