Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
06 August 2021
CATALÀ:

Tot i que he llegit algun altre llibre de l'autora, mai havia fet una ressenya. Els seus llibres, o com a mínim els que he llegit, sempre parlen de la dona musulmana i la seva identitat.

En aquest cas es centra en l'alliberament, o en la lluita per aquest alliberament, d'una noia musulmana que viu en un barri de la perifèria de Barcelona. Vol trencar amb les convencions imposades per la seva cultura i ser acceptada en la societat en la que viu.

No és un camí fàcil, i així ho detalla El Hachmi en el llibre. Ens explica com és créixer en el islam, com afronten les dones l'adolescència. Ens posa en context a través del feminisme, però ens explica que aquest feminisme s'ha de valorar depenent del context, el que no voldries per tu no ho has de desitjar per altres.

M'agrada veure aquesta realitat a través dels ulls de l'autora ja que és la que ella a viscut en primera persona i, per tant, n'és coneixedora. No tinc tan clar que totes les dones musulmanes pensin igual que ella, però de veritat m'agradaria saber què en pensen.

Si alguna noia musulmana ha llegit els llibres de l'autora m'agradaria saber la seva opinió. Si voleu, me la podeu fer arribar a través d'un missatge.

ESPAÑOL:

Aunque he leído algún otro libro de la autora, nunca había hecho una reseña. Sus libros, o como mínimo los que he leído, siempre hablan de la mujer musulmana y su identidad.

En este caso se centra el la liberación, o en la lucha por esta liberación, de una chica musulmana que vive en un barrio de la periferia de Barcelona. Quiere romper con las convicciones impuestas por su cultura y ser aceptada en la sociedad en la que vive.

No es un camino fácil, y así lo detalla El Hachmi en el libro. Nos explica como es crecer en el islam, como afrontan las mujeres la adolescencia. Nos pone en contexto a través del feminismo, pero nos explica que este feminismo debe valorarse según el contexto, lo que no querrías para ti no lo debes desear para otras.

Me gusta ver esta realidad a través de los ojos de la autora ya que es la que ella ha vivido en primera persona. No tengo tan claro que todas las mujeres musulmanas piensen igual que ella, pero la verdad es que me gustaría saberlo.

Si alguna chica musulmana ha leído los libros de la autora me gustarías conocer su opinión. Si queréis, me la podéis mandar en un mensaje.

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..