Editorial: Obscura editorial (12/03/2020)

Calificación promedio : 4.38/5 (sobre 4 calificaciones)
La campana va tocar dotze vegades, i totes van semblar-li la darrera... Encara hi ha qui creu que les Guerres Salvatges mai no van acabar al regne tenebrós de Mitjanit on, en caure la lluna plena, les noies han de fugir bosc endins i sobreviure a la cacera que el Rei Obscur va imposar anys enrere. Ara, peró, tot és a punt de canviar... Quan la madrastra de la Cinder la vengui com a presa de la cacera, res no sortirá com el Rei havia previst: al final, els rumors sob... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 11 June 2020
Avui us vull parlar d'una nova escriptora per a mi Susan EE que ha arribat a les meves mans gràcies a l'aposta de l'Editorial Obscura i a qui des d'aquí els hi donem les gràcies.
Cinder i el príncep de mitjanit és el primer títol d'una saga on l'autora vol donar una volta de cargol a contes clàssics transformant-los en quelcom diferent sense oblidar-se de la seva essència i en aquest cas ens trobem amb un retelling de la Ventafocs (Cirderella).
La seva portada m'ha cridat molt l'atenció, no hi ha sabata de cristall, ni vestit blau, ni una fada ni una actitud feble. Tenim a una jove amb un punyal a la mà, amb un vestit fosc, negre com la nit i amb una mascara que amaga el que diuen els seus ulls.
Aquesta historia ens presenta la Cinder qui viu amb la seva madrastra Helene i les seves dues germanastres Darlenen i Tammy, fins aquí no hi ha gaire cosa a dir però la historia es torna més fosca quan descobrim que en el Regne de Mitjanit, el seu despietat Rei fosc gaudeix del patiment del altres i un cop al més celebra una cacera on els seus nobles cacen a les joves i en poden fer el que vulguin, fins i tot matar-les. D'aquesta manera durant la resta del mes hi ha una mena de pau.
La madrastra ven la Cinder per la cacera i aquesta sobreviu, així que decideix vendre-la cada mes. Serà la Silver, una vella venedora de flors qui l'ajudarà a entrenar-se i una nit coneixerà a un jove que pensa com ella.
Per descomptat, no podria faltar el ball on Damon, Dante i Gallant, els tres fills del Rei hi tindran el seu paper.
De la trama no us diré res més però m'han quedat coses al tinter.
Aquesta historia m'ha semblat curta, ràpida, àgil de llegir, explicada en tercera persona i amb un salt temporal que us deixarà una mica descol·locats.
La prosa és senzilla però amb una gran capacitat d'atrapar al lector i el toc fosc, retorçat i gairebé gòtic m'ha agradat força.
Crec que el fet de ser tan curt no deixa gaudir ni conèixer prou els personatges, no sé si és un efecte creat a voluntat per l'autora per convidar al lector a centrar-se en la historia o si el fet de ser una primera entrega d'una nova col·lecció busca un format gairebé d'epíleg i que el lector ompli els forats amb el que coneix del conte tradicional.
Una aposta molt dinàmica per a un públic juvenil que renega dels contes de fades i els transforma en quelcom més profund, amb un aire més fantasiós i actualitzat.
Personalment m'ha agradat la transformació de la ventafocs en una jove lluitadora capaç de sobreviure i poc conformada a seguir els designis de la seva madrastra, un esperit més feroç capaç de demostrar que val per ella mateixa.
Tinc ganes de llegir que més ens oferirà l'autora en aquesta saga.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
Isadora80Libros
 21 October 2021
Cinder y el príncipe de Medianoche de Susan Ee; en cuanto me enteré que ésta autora, tenía una nueva historia, quise correr a leerla, ya que es la autora de la trilogía El fin de los tiempos.
siempre he dicho que me encanta ver como una historia tantas veces narrada desde nuestra infancia, es convertida en algo totalmente diferente desde la perspectiva de otro autor. Y en éste caso, aunque tenemos los elementos básicos como, una muchacha pobre y maltratada, un príncipe en búsqueda de esposa, una madrastra y hermanastras malvadas y codiciosas, una hada madrina con buen gusto en la moda y las clásicas zapatillas de cristal. También se le suma otros distintos é interesantes.
Por momentos me recordaba a los Juegos del hambre ó la Noche de Expiación. El macabro juego al que obligan a participar a muchas de las jóvenes del reino de Medianoche, es un toque en la trama que sin duda, impacta. La sed de sangre y tortura de los "nobles caballeros" alcanza límites monstruosos cuando llega la luna llena; mes a mes docenas de muchachas, son obligadas ó entregadas por sus familias por un puñado de monedas, muchas otras son capturadas para la "cacería" en donde la principal presa son ellas. Aunque una que otra hada salvaje caiga en el proceso. Por mandato del Rey y con el paso de los meses la Noche de Cacería se va volviendo más popular y muchísimo más... sangrienta.
Cinder es una joven a la que su misma madrastra entrega como "voluntaria"
Y Aunque logra sobrevivir a su primera noche de Cacería, también se ve obligada a asesinar por primera vez. Pero no será la última vez a la que tenga que enfrentarse a éste macabro juego.
Aunque podría ser un libro Auto-concluyente, también deja a la deriva varios temas que podría dar a entender la existencia de una segunda entrega.
loslibrosdesu
 05 March 2021
Este libro es la continuación de Cinder y el príncipe de Medianoche, aunque se pueden leer de manera independiente.
Hago la reseña en castellano para así llegar a todas y todos, pero mi lectura ha sido en catalán y os animo a echar un ojo al perfil de la editorial. @obscuraed

Esta historia no empieza tan fuerte como la anterior, en la primera parte, para mí, hay acción en todo momento, y en esta segunda parte, veo la acción importante más centrada en la mitad y el final del libro.

Esta historia es un #retelling de Caperucita roja, y la verdad, me ha sorprendido la originalidad para elaborar esta historia, pues, los lobos no son los malos, aunque eso quiera hacer creer a la gente el Rey Oscuro.

Me ha encantado el papel del cazador, Tyler, y como se desarrolla su personaje en toda la historia. También me ha gustado muchísimo ver y conocer más a Ruby (Caperucita) y a Silver (la abuelita), pues en la primera parte me quedé con ganas de ello.

En esta entrega se da mucho pie a las segundas oportunidades, pues, el fin, es restablecer el orden de las cosas y seguir luchando contra el mal, como en el primer libro.

El final es sensacional, y me he reído muchísimo con las últimas páginas y los momentos que nos ha regalado Silver.
Vivirmilvidas
 28 May 2021
Esta novela de aventuras nos traerá un retelling oscuro de la Cenicienta.

Cinder, que es nuestra protagonista que se verá vendida, por su madrastra, como un objeto a los cazadores del Rey oscuro para satisfacer su necesidad de juego macabro de darle caza en el bosque de medianoche.

Conocerá a Silver, una vendedora de flores algo extravagante que la enseñará a defenderse para intentar salir con vida de esa cacería que se llevará a término la noche de luna llena.

Este sería un muy buen resumen de lo que os vais a encontrar en una novela de apenas 200 páginas que me ha encantado. Su protagonista es valiente y fuerte la cual a diferencia del mítico cuento, tendrá que defenderse a muerte para conseguir salir con vida. Y justo estas características serán las que llamen la atención de un príncipe oscuro que nunca ha conocido a una plebeya así, sin ansias de poder e independiente.

Las descripciones me han hecho meterme de lleno en esta historia tenebrosa que junto a la manera de escribir de la autora hará que te la leas sin darte cuenta.

Además veremos una diferencias sociales muy claras con muchos prejuicios y eso hace interesante también los diferentes puntos de vista.

En definitiva, una historia cortita llena de magia, oscura y llena de aventuras que os atraparán desde el principio.
Gcon2ms
 06 March 2021
En aquest cas tenim un retelling genial de la Ventafocs, una història de fantasia obscura ideal per enganxar al públic més jove però que també enganchará de principi a fi als adults.

Només comença el llibre ja ens endinsem directament al món obscur que ha creat l'autora. Una història amb molt bon ritme i molta acció que no decau en cap moment, el final et deixarà amb moltes ganes de saber més.

Tenim uns personatges femenins molts forts y valents que lluiten per sobreviure a tot l'horror que els envolta. La autora tracta tenen molt interessant com les diferències de les clased socials i el paper de la dona.

Està narrat amb tercers persona però igualmente la historia tenganxa desde el principi i no et deixa anar fins al final, com he comentat és un llibre ideal per els més joves que estiguin començant amba lectura o buscant una lectura lleugera de fantasia amb un toc de foscor, horrors i terror amb temes molt actuals que també atraparan al públic més adult.

Tenim prínceps, màgia, monstres, fades, un bosc molt perillós, una sabata perduda però res semblant a la historia original, aquí Cinder no només s'ocupa de la seva casa si no que también habrá de convertirse en una guerra per poder sobreviure. Os recomano molt aquesta història segur que os enganchará i os deixarà amb ganes de molt més.