Crítica de efimerabonhomia

efimerabonhomia
26 April 2022
Din que mirar o mar é como descubrir os teus propios pensamentos fluír, o que estás a experimentar por dentro. Cando me acheguei ao libro de Berta descubrinme ante o horizonte fundido do mar e do ceo, ese azul que parece que non ten fin e convida á reflexión. Os seres queridos retrata un sentimento e unha situación que moitas mulleres experimentan ao ser nais pero que parece que debe estar gardada baixo chave para non levar o cartel colgado de mala nai.

Berta ábrese como unha explosión de flores ao ver saír o sol, dela saen pequenos átomos de dor que tentan atravesar os seus sentimentos e o cuestionamiento propio que está a experimentar. Ela cre que non ten o poder de saber o que é ser nai ata que o é, víveo, atravésao e volve pararse fronte ese abismo de incerteza. As súas palabras, como en todos os seus libros, teñen o poder de emocionar e de facerche sentir empatía.

Se tivese que describir o libro de Berta diría que son palabras que atravesan, desas que da primeira palabra ata a incrible última frase te énche porque conseguiron facerche sentir, traspasou a fronteira da ficción para que o seu sentimento poida ser tamén experimentado por ti dalgunha maneira en base ao que viviches. Eu non son nai pero sen dúbida como filla e como muller chegoume Berta, e non sabes de que maneira.