Editorial: Editorial Alrevés (07/01/2019)

Gaspar Garín s'encarrega d'apujar i abaixar la barrera del Port Fòrum de la ciutat de Barcelona. És una feina tranquil·la i li agrada el torn de nit. Per això li criden l'atenció els moviments estranys que hi ha al moll D i l'home amb la cicatriu al front que n'entra i surt amb un tot terreny a altes hores de la matinada. Quan el company del torn de dia li explica que ha passejat una parella de mossos pel port fent preguntes, no se sorprèn gens. Era d'esperar. A par... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 04 February 2019
Avui creuarem La barrera i descobrirem que s'amaga rere les ombres del Port Fòrum de Barcelona de la mà de Jordi de Manuel.
Estem davant d'una novel·la d'un gran autor que té el seu propi segell i que en aquest cas l'ha dinamitzat presentant-nos una novel·la breu, amb capítols curts, plena de diàlegs que li aporten un tempo presto, amb descripcions molt mesurades i uns protagonistes que ja coneixem.
L'autor els cedeix el protagonisme a la caporal Lídia Sánchez i l'agent Pau Ribó, que ja havien aparegut en dues de les novel·les del cicle de l'inspector Marc Sergiot i que esperem que gràcies a aquesta novel·la sigui el principi d'una nova saga.
Aquesta historia és directa i poc rocambolesca, és concisa i podríem dir que en el moment que posa fil a l'agulla no deixa de donar puntades precises i mesurades.
La trama ens presenta en Gaspar Garín un jove tranquil, que és menja els entrepans de la mare, que puja i baixa la barrera del port per la nit, una feina relaxada que no li dona mals de cap fins que un dia descobreix moviments sospitosos que amaguen un entreteixit que el portaran fins als peus d'un precipici fosc i on descobrirà qui vol ser realment.
Aquests tres personatges es veuran las cares amb una trama de substàncies químiques, corrupció i on les persones més desvalgudes tenen totes les de perdre. Els nostres policies treballaran en l'Operació Amnèsia, nom molt apropiat com podreu descobrir amb la seva lectura.
Fins ara he parlat de tres protagonistes però pensant-ho bé la trama té pes per a si mateixa i són els personatges qui li donen veu en aquest cas.
M'agrada molt la prosa de l'autor però en aquest cas m'ha atrapat més en conjunt que en el detall, quan el llegeixo, com em va passar amb “Foc verd” és en els petits detalls on m'atrapava a una lectura pausada però profunda. En aquest cas no m'ha donat temps, he anat llegint i sense adonar-me ja havia devorat més de la meitat de la novel·la sense adonar-me.
De la mateixa manera que al jugar amb personatges coneguts pels seus lectors i per aquells que no els conegueu no heu de patir que us els presenta de manera que no queden llacunes i amb un punt clau de la ciutat me l'ha fet propera.
Esteu davant d'un crim dur, esgarrifós, d'aquells que posen la pell de gallina i alhora una historia de superació i valentia, o estupidesa, segons ho vulgueu veure.
Crims.cat gaudeix posant als seus lectors entre l'espasa i la paret, ens presenta una prosa negra tenyida de sang i segresta als lectors que no poden deixar de llegir. Tot un encert per part d'ells i un goig per a nosaltres, lectors segrestats per la lectura.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
crucedecaminos
 31 January 2019
Nova entrega negrecriminal de l'editorial Alrevés dintre del seu segell Crims.cat i de nou amb una novel.la de Jordi de Manuel que torna a repetir després de publicar amb ells Foc verd al 2016.

Jo no sóc un expert en Jordi de Manuel, però també he notat, com ho han fet els experts, que en aquest llibre hi havia un canvi de registre, un canvi de to, un canvi de ritme.
Només tinc per comparar Foc Verd, però sí que es veritat que allà hi havia un punt més de reflexió, que sembla és la tònica a la seva obra. Crec que La barrera està destinada a ser un blockbuster dels llibres, sense que això sigui pejoratiu. Amb això vull indicar que és de consum ràpid, que fa passar una estona molt entretinguda, que no fa pensar gaire, que va al gra de l'assumpte, tot i que de vegades para la imatge en alguns dels personatge, enfoca bé i ens explica algunes peculiaritats enriquint el text.

M'ha agradat molt com l'autor impregna de realisme les accions i les descripcions, i en molts casos de petits detalls com si d'un zoom de càmera es tractes. Hi ha moltes escenes molt quotidianes que mai s'escriuen i que li donen un punt de realisme molt potent.

Gaspar Garín, treballa a una empresa de seguretat i es dedica a vigilar l'entrada i sortida de vehicles del Port Forum de Barcelona abaixant i pujant la barrera d'entrada. Per a mi és el veritable protagonista de la novel.la. Deixa en un segon pla a la caporal Lídia Sánchez i l'agent Pau Ribó. Aquests dos personatges ja havien aparegut en dues de les novel·les del cicle de l'inspector Marc Sergiot, un dels personatges més famosos de l'autor, i tornen per fer una investigació paral·lela a tot el que viu en Gaspar completant la història des de un altre punt de vista. Això també passarà amb el tercer personatge, una hondurenya, que ens farà viure la història a primera línea i que serà la més dura, la més truculenta.
L'autor explica a una entrevista que li agrada explicar les històries des de diferents focus. Doncs aquí ho aconsegueix amb escreix.

SEGUIR LLEGINT A L'ENLLAÇ
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..
otros libros clasificados: ThrillerVer más

Autoras de novela negra y policíaca

10 negritos

Agatha Christie