Editorial: Edicions 62 (01/09/2021)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)
Hi ha qui diu que el català Joan Pujol Garcia, Garbo, ha estat el millor espia de la història. Durant els anys més foscos de la dictadura, aquest català corrent, a banda de col·laborar amb els aliats, es va convertir en l’home de confiança dels serveis secrets alemanys a Espanya. La seva actuació, amb èxits sonats, muntant una xarxa falsa d’espies gràcies a la qual va aconseguir enviar informació errònia als nazis, cosa que va afavorir el desembarcament anglès a No... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 11 October 2021
Després d'obres com “Un segle de prodigis”, “Les herbes secretes”, “El carrer dels tres llits”, “La petita mort”, “La dona de mercuri”, “La seducció americana”, “Cinc-cents bars i una llibreria” i “Els aliats de la nit” ens retrobem amb la prosa de la gran dama de les lletres catalanes Roser Caminals.
És una autora que acostumem a recomanar doncs descobrir una obra d'ella és conèixer-la i sentir la necessitat de bussejar a la seva bibliografia.
Cada obra és particular, única i diferent a les altres amb el comú de tenir la seguretat que és una gran obra ben documentada, ambientada a la perfecció, tramada amb un ritme trepidant i amb uns protagonistes especials que esdevenen amics.
Obres molt humanes i carregades de critica social que ens mostren la natura de l'ésser humà i moltes lliçons de vida.
A la seva darrera obra que avui us presentem ens apropa a un protagonista de la història que coneixerem amb detall.
A l'obra Garbo Parla ens ofereix un viatge en el temps per entendre el context i la tasca d'en Garbo.
En Garbo ha estat un dels millors espies de la historia sense el qual esdeveniments com el desembarcament a Normandia no hagueren pogut estar possibles.
Ella ens el presenta des de la neutralitat de la història i ens mostra un Garbo persona en múltiples facetes. Era home de família, amic dels seus amics, un home que estimava el seu entorn i el que podríem dir un home normal si no fos per la seva feina.
Durant la Guerra es va convertir en l'home de confiança dels serveis secrets alemanys a Espanya.
La seva informació falsa que impulsà el desembarcament de Normandia sempre ha estat un enigma.
L'autora ens centra en el fet històric però posa el focus en la persona, en el Garbo.
En aquesta novel·la coneixereu que sentia, què feia, com era fóra de l'etiqueta per la qual es conegut a Europa mentre reflexioneu sobre les múltiples cares o facetes que pot tenir una persona.
És el mateix Garbo a la feina que a casa? Parla igual als seus amics que als seus enemics?
Quin és el veritable Garbo?
En aquest homenatge o gairebé biografia es valora a aquest personatge mostrant a la persona per sobre del personatge.
Gràcies a les descripcions de l'autora i a l'evolució psicològica del protagonista podem entendre molt bé un període històric convuls i ple d'enganys i paranys.
Rendiu-vos a aquesta obra que ens ofereix Edicions 62 mereixedora del Premi BBVA Sant Joan 2021..
És sublim! Una obra on el propi protagonista es narra en múltiples veus.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: Novela de espíasVer más

Lectores (1) Ver más