Editorial: Edicions 62 (02/10/2019)

LaPetitaLlibreria
 07 noviembre 2019
Si sou realment amants de les lletres del mestre Andrea Camilleri avui us portem una novel·la que va escriure a la darreria dels seus dies que us deixarà bocabadats.
Aquest cop no ens presenta cap aventura del comissari Montalbano sinó que ell mateix es posa en la pell del protagonista d'aquesta obra breu.
A Ara parla'm de tu podrem llegir la Carta a la Matilda.
Ell des de la claredat de la seva ment s'adonava que la seva vida estava arribant al seu final i que la Matilda, la seva besnéta de només quatre anys no podria gaudir d'una bona conversa amb ell per tant va pensar en deixar-li una carta que avui en dia i amb la seva recent mort ha esdevingut part de la seva breu autobiografia.
En aquesta carta es veu com el pas de les generacions desperta l'interès en deixar testimoni sobre la pròpia vida i les vivències.
Ell no volia ser un desconegut per la Matilda però hi havia moltes coses que per la seva edat encara no els hi podia explicar i per això va crear aquesta obra.
Una obra rica en anècdotes i experiències per tal que la Matilda entengui d'on prové, com era la Europa dels anys 20, els records d'infantesa, la figura de Mussolini segons el seu propi besavi, la seva trobada amb la Rosetta i un llarg etcètera.
El poder de la terra on neixes, la família, els records d'infantesa i joventut, l'amor, l'amistat, els fets polítics, els fets socials, el món de la cultura, la literatura.
Tot el que a ell li importava li ha explicat a la Matilda i de retruc a tot el seu públic lector.
El seu ideal de vida i les seves reflexions fan créixer la seva figura i llegenda donant-li al escriptor molta més dimensió en la faceta humana.
Gràcies a la tasca de traducció d'en Pau Vidal podem gaudir d'aquestes idees que l'aclamadíssim autor volia compartir amb la seva besnéta.
De la mà d'Edicions 62 podem ampliar i completar la bibliografia de l'autor amb el volum més personal i profund sense perdre mai de vista el boom del comissari Montalbano.
Per aquells que li agafeu afició i li voleu rendir un homenatge literari podeu trobar títols com El somriure de l'Angélica, El joc de pistes, Joc de miralls, Un dissabte amb els amics, La forma de l'aigua, El lladre de pastissets, El gos de terracota, La veu del violí, L'excursió a Tíndari, L'olor de la nit, Un gir decisiu, La paciència de l'aranya, La lluna de paper, Foguerada d'agost, Les ales de l'esfinx, La pista de sorra, El camp del terrissaire, L'edat del dubte, Una escletxa de llum, No em toquis i La dansa de la gavina.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..