ISBN : 847154136X
Editorial: No reconocida (01/02/1979)

Calificación promedio : 4.61/5 (sobre 9 calificaciones)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

Chuspaixonporler
 03 February 2024
A Esmorga é unha grande obra da literatura galega escrita por Eduardo Blanco-Amor.

Transcorre nos arrabaldes e na cidade de Auria, tal e como o autor chamaba a súa cidade natal Ourense, e inspirouse nunha historia que escoitara de rapaz,  da que despois de mozo foi reunindo documentación e recollendo os testemuños da xente que vivira naquel tempo.

Cibrao o Castizo atópase detido e esta a prestar declaración ante o xuíz na que conta a súa versión do sucedido aquel día. Nunha Auria  baixo unha temible choiva ía o Castizo, despois de reconciliarse ca Raxada, a ver si lle daban xornal nas obras da estrada nova. Para chegar alí tiña que atravesar toda a cidade. No camiño atópase con dous homes, que resultaron ser Xan o Bocas e Aladio O Milhomes. E pronto as boas intencións de o Castizo decaen o xuntarse cos dous para iniciar a esmorga con eles.

Nese relato, transcorre por rúas e lugares reais da cidade de Ourense durante vintecatro horas aínda que tes a sensación de que durou moito máis, alternándose o pasado e o presente. O autor fainos un retrato costumista no que o pesimismo e a tristura son permanentes en ademais de retratarnos a dureza da vida naquel tempo sobre todo para a xente do común. Os homes ían o xornal nun traballo incerto, as mulleres tiñan que exercer a prostitución ou servían os señoritos e como era véspera do día de feira a cidade estaba chea de tratantes e feirantes. Pero tamén nos fai un relato da sociedade daquela época, dos valores imperantes, das dificultades e as poucas oportunidades que había para saír adiante

E logo esta como o autor toca diferentes controvertidos nesa época como son a prostitución, a homosexualidade, a violencia de todo tipo incluíndo a de xénero. Algo moi ousado tendo en conta o tempo no que foi escrito este libro e a censura que longo sufriu.

Son 120 páxinas que tiven que ler a modiño porque mantén o vocabulario daquela época, tal e como se usaba na fala que dificulta entender algunhas expresións ou palabras.

Esta obra foi levada o cine. E se tendes ocasión, os recomendo facer a ruta da Esmorga, a cidade de Ourense ten polo distintos lugares onde transcorre unhas placas de cerámica ilustradas que reproducen os momentos da obra.

RosCE
 27 August 2023
Un imprescindible de las letras gallegas, escrito por uno de los autores ilustres de Galicia. Nos encontramos con una novela muy corta, publicada por primera vez en Buenos Aires en 1959 y que, censurada por el régimen franquista, no vio la luz en Galicia hasta 1970, y que ahora encontramos también publicado en castellano (traducido por el propio autor).

Leí por primera vez «A esmorga» con 13 años, así que leerlo tantos años después fue para mí una auténtica revelación.

Esta vez, quiero destacar las cosas que gané con esta relectura:

Simbolismo. Con trece años no me enteré ni de la mitad del simbolismo, a pesar de que teníamos una profesora maravillosa, que hacía unas lecturas de los clásicos increíbles y que nos enseñó a entenderlos.

Costumbrismo. Nos encontramos con una obra que nos relata la sociedad de Auria (Ourense) de la época, los valores, los principios, su gente… Todo esto está siempre muy presente a lo largo de la historia.

Tiempo. La forma que tiene el autor de jugar con el tiempo me fascinó. La historia sucede en un día, pero a ojos del narrador, el tiempo es incierto.

Crítica social. Una obra que no extraña que haya sido censurada por el régimen. El autor pone sobre la palestra muchos temas controvertidos: homosexualidad, parafilias, violencia de género, prostitución, discapacidad, exclusión social…

Una historia de apenas 120 páginas, pero para leer pausadamente, ya que se usa un vocabulario complejo que emula el habla de la época.
ChuspaixonporlerChuspaixonporler02 February 2024
...pois eu son dos que non queto líos, e anque a bebida tiña feito o seu na miña cacheira, non era tanto coma pra non me decatar que aquelo que estábamos a facer máis era cousa de bandoleiros que de mozos fillos do pobo que andan de esmorga.
otros libros clasificados: crítica socialVer más

Otros libros de Eduardo Blanco-Amor (3)Ver más

¿Cuánto sabes sobre 1984?

Fue publicada en ...

1949