Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
07 July 2020
Durant aquests darrers mesos en els que la lectura ha passat a ser un factor molt més present en les nostres vides ens hem preguntat molt sobre el sector dels adolescents.
Què podem fer per tal que la lectura sigui part de les seves vides sense el caràcter obligatori d'aquelles que han de llegir si o si.
És un benefici apropar-los a llibres digitals? És un bon inici que comencin sempre triant llibres escrits per altres joves o youtubers?
Realment tot el que sigui acostar-los a la lectura i a que vagin creant-se un esperit lector ja ens va bé però ens sap molt greu veure com obres grandíssimes d eles lletres universals els passen pel davant sense que ells hi prestin atenció.
Però de la mà de labutxaca hem trobat una nova col·lecció de grans clàssics que els pot mostrar de manera atractiva grans aventures i histories amb les que tots hem somiat i gaudit.
Avui us presentem el mític El màgic d'Oz i reconeixem que l'hem tornat a llegir. Sembla mentides com l'obra escrita acull molts més matisos que la versió cinematogràfica que s'acaba recordant per breus escenes i la banda sonora i per altres adaptacions que també s'han fet.
A l'obra escrita per en L. Frank Baum podem veure com la Dorothy i el seu inseparable gos Toto són un parell d'aventurers amb un cert caràcter justicier.
Ho farà tot per protegir-lo i també per tornar a casa sana i salva per ajudar a la seva estimada tieta.
Miss Gulch farà que la Dorothy fugi de casa dels seus estimats tiets per tal de protegir al petit Toto i enmig del tornado que la durà a un món de fantasia.
El moment en que Miss Gulch es torna bruixa i a mans de la bruixa del nord perd les seves sabates i els hi entrega a la Dorothy, els tendres relats dels seus acompanyants com l'espantaocells, el lleó i el llenyataire de llauna, i la recerca incansable del Mag per tal de tornar cap a casa són narrats amb suma delicadesa i amb fantasia per tal que també ho puguem extrapolar a la modernitat sense cap mena de problema.
Aquest mite de les lletres i de la cultura en general ens ve a mostrar com el Mag no és tan Mag sinó que dins nostre tenim les capacitats per superar allò que ens espanta.
O el lleó es fa valent només perquè li donen la insígnia? O el llenyataire tindrà cor perquè duu un rellotge que fa tic tac? O l'espantaocells té cervell gràcies al doctorat que li atorguen?
Totes aquestes capacitats que anhelaven ja estaven dins seu però tenien que passar la proba d'anar cap a la Ciutat i el desig de que la Dorothy estigués bé per tal de veure-ho per ells mateixos.
La retornada a Kansas també és icònica degut al camí d'anada pel camí groc i el de tornada amb les sabates màgiques.
Realment van fer el viatge? Què els va passar?
És de les obres que sempre m'ha encuriosit més però de la que encara vull resistir-me a analitzar-la de manera seriosa.
És una fantasia que ens fa créixer!
Gràcies a la tasca de traducció de Ramon Folch i Camarasa podem gaudir de nou d'aquests emocionant aventura.
I per als més joves no ho dubteu, és una obra perfecte i també els podem animar a descobrir Alícia en el País de les meravelles, L'illa del tresor, La volta al món en 80 dies, Peter Pan, El llibre de la jungla i El gos dels Baskerville.
Aquest estiu els clàssics per als més joves arriba en format de butxaca.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..