Crítica de David11

David11
29 July 2022
Els llibres d'Eva Baltasar han sigut per a mi un dels grans descobriments del 2022. Tanque el cercle amb el primer dels tres llibres que ha escrit, amb 'Permagel', i l'he gaudit tant com els altres dos, 'Boulder' i 'Mamut'.
Sense dubte té una escriptura poètica que m'atrapa i fascina, encara que la temàtica de les seues obres siga tan dura i crua com en aquest Permagel. La protagonista, en búsqueda continuada d'un suïcidi no del tot desitjat, ens mostra la cruesa d'una vida a la qual no li acaba de trobar cap sentit, a la qual no desitja trobar-li'l, ni tampoc vol lligar-se. Amb aquesta premissa anem coneixent la seua vida, la seua infància, el seu descobriment del sexe, les seues relacions amoroses… descobrim a la seua família i el seu pessimisme existencial.
Una història crua meravellosament escrita que t'atrapa i de la que vols saber i saber més, que no et deixarà indiferent i que amaga un gir insospitat per a la part final.
Una obra totalment recomanable!
-----------------------------------------------------------
Los libros de Eva Baltasar han sido para mi uno de los descubrimientos del 2022. Cierro el círculo con el primero de los tres libros que ha escrito, con Permafrost, i lo he disfrutado tanto como los otros dos, Boulder i Mamut.
Sin duda Eva Baltasar tiene una escritura poética que me atrapa i fascina, aunque la temática de sus obras sea tan dura i cruda como en este 'Permafrost'. La protagonista, en búsqueda continua de un suicidio no del todo deseado, nos muestra la crudeza de una vida a la que no le acaba de encontrar ningún sentido, a la que no desea encontrárselo ni a la cual tampoco quiere atarse. Con esta premisa vamos conociendo su vida, su infancia, su descubrimiento del sexo, sus relaciones amorosas… descubrimos a su familia i su pesimismo existencial.
Una historia cruda, maravillosamente escrita que te atrapa i de la que quieres saber más i más, que no te dejará indiferente i que esconde un giro insospechado en su parte final.
Una obra totalmente recomendable!