Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
29 September 2020
CATALÀ:

Davant la sensibilitat que em va transmetre l'autora amb la seva anterior novel·la, Permagel, no podia deixar passar aquesta de cap manera.

Amb Boulder, Eva Baltasar ens explica l'evolució que pateix la protagonista al passar d'una vida nòmada i solitària a una vida familiar. Amb aquesta manera d'escriure tan poètica que té ens presenta temes com ara el sexe, la soledat, la maternitat, les relacions de parella... Què passa quan durant l'enamorament et deixes portar fins a llocs on, potser, no volies arribar?

He llegit ressenyes on deien que en aquest llibre no passava res, a mi em sembla que sí, l'autora ens presenta dues maneres de viure la mateixa realitat de parella, on una part és la que decideix i l'altra la que es deixa portar. I cada una viu la maternitat amb uns sentiments diferents que aboquen a la gelosia. I tot això ho explica a través dels pensaments, que són els sentiments de la protagonista, Boulder, una roca al mig del mar.

Per mi, Eva Baltasar ho ha tornat a aconseguir, en molt poques pàgines diu molt. I com no pot ser d'una altra manera us recomano el llibre, i també l'anterior, Permagel.

ESPAÑOL:

Ante la sensibilidad que me transmitió la autora con su anterior novela, Permafrost, no podía dejar pasar esta bajo ningún concepto.

Con Boulder, Eva Baltasar nos explica la evolución que sufre la protagonista al pasar de una vida nómada y solitaria a una vida familiar. Con su manera de escribir tan poética nos presenta temas como el sexo, la soledad, la maternidad, las relaciones de pareja… ¿Qué pasa cuando durante el enamoramiento te dejas llevar hasta lugares sonde, quizás, no querías llegar?

He leído reseñas en las que decían que en este libro no pasaba nada, a mi me parece que sí, la autora nos presenta dos maneras de vivir la misma realidad de pareja, donde una parte es la que decide y la otra la que se deja llevar. Y cada una vive la maternidad con unos sentimientos diferentes que desembocan en los celos. Todo esto lo explica a través de los pensamientos, que son los sentimientos de la protagonista, Boulder, una roca en medio del mar.

Para mi, Eva Baltasar lo ha vuelto a hacer, en muy pocas páginas nos cuenta muchas cosas. Y como no puede ser de otra manera os recomiendo el libro, y también el anterior, Permafrost.

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..