Crítica de lauralovebook

lauralovebook
26 February 2021
Català:
Porto dies passejant aquest llibre amunt i avall buscant inspiració per escriure. Sempre em passa el mateix quan un llibre m'impacta tant, o em ragen les paraules en el moment de girar l'última pàgina o em quedo muda perquè vull dir massa coses i no trobo la manera de fer-ho de forma que s'entengui el que vull transmetre. En aquest cas vaig quedar sense paraules durant dies però crec que ara estic preparada per dir alguna cosa.

Tinc Boulder pràcticament des del dia que va sortir però no va ser fins fa unes setmanes que em vaig decidir a llegir-lo. Permagel em va sorprendre molt i em feia "por" que aquest no estigués a l'alçada. Tenia por que un llibre del que esperava tant em decebés. Però no ha estat així en absolut perquè Baltasar m'ha tornat a sorprendre i Boulder m'ha agradat més que Permagel.

No tenia ni idea de la trama i crec que això ha estat el més important, el que ha fet que m'agradés tant. Us en faig cinc cèntims. La protagonista és una dona introvertida que no gaudeix gaire de la companyia dels demés, una ànima solitària. És cuinera i treballa en un vaixell a la costa de Xile fins que coneix la Samsa, s'enamora i engega a dida el seu estil de vida. No explico més de l'argument perquè trobo que és millor que si sou com jo, que no llegeixo ni les sinopsis de les contres, hi arribeu sense més informació.

Per mi Boulder tracta de les concessions que fem per amor (o per inèrcia), d'aquelles decisions que prenem a contrapeu i que tenen conseqüències catastròfiques. És de les poques vegades que em trobo un llibre de ficció que té la maternitat com a teló de fons però que tracta el tema (molt quotidià i recurrent) amb tanta sinceritat i realisme, això és el que m'ha deixat sense paraules.

Esp:
No tenía ni idea de la trama y creo que eso ha sido lo más importante, lo que ha hecho que me gustara tanto. Os hago un pequeño resumen. La protagonista es una mujer introvertida que no disfruta mucho de la compañía de los demás, un alma solitaria. Es cocinera y trabaja en un barco en la costa de Chile hasta que conoce a Samsa, se enamora y echa por la borda su estilo de vida.

Para mí Boulder trata de las concesiones que hacemos por amor (o por inercia), de aquellas decisiones que tomamos a contrapié y que tienen consecuencias catastróficas. Es de las pocas veces que me encuentro un libro de ficción que tiene la maternidad como telón de fondo pero que trata el tema (muy cotidiano y recurrente) con tanta sinceridad y realismo, eso es lo que me ha dejado sin palabras.