Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
29 August 2018
Llibres del Delicte amb la seva tinta negra ens presenta una novel·la que no deixa indiferent, Ariadna Herrero ens convida a llegir Seràs un dels nostres, una obra que s'amaga rere una portada on veiem una titella però no la cara de qui a mou.

Estem acostumats a que cada títol que afegim a la col·lecció sigui del tot diferent i en aquest cas es compleix a la perfecció. Estem a punt d‘endinsar-nos en el món fosc i desconegut de les sectes.

Els nostres protagonistes són en Guillem i la Marília, ell és positiu i ella està envoltada de foscor i tristesa interior, i encara que en Guillem fa tot el que pot ella imperceptiblement s'allunya d'ell.

Un dia la Marília arriba a casa i li explica a en Guillem que ha conegut a un naturites i que després d'assistir a un curset gratuït d'autoajuda vol unir-se a ells per posar-se en contacte amb la Deessa Mare, però que tornarà.

L'amor d'en Guillem és tan profund que la deixa volar, durant un temps s'envien cartes, però aquestes acaben per no arribar, és en aquest moment en que en Guillem posarà fil a l'agulla i s'infiltrarà com a nou creient per trobar la seva estimada.

A partir d'aquest moment veurem totes les perspectives d'aquest grup, des del Guru egocèntric, a les seves víctimes, a les quals amb falses promeses han anul·lat la voluntat.

Aquestes víctimes hi ha anat per voluntat pròpia, són persones febles d'esperit, amb mancances afectives, necessitat d'acceptació i baixa autoestima entre moltes d'altres accepcions.

La realitat que ens mostra l'autora amb un ritme dinàmic és com fins i tot el més escèptic pot acabar desconfiant de tot i de tothom, com pot arribar a ser fàcil manipular una personalitat feble i la vilesa que cal per fer-ho.

El nostre protagonista es veurà temptat, en perill i a punt d'embogir per rescatar la seva parella.

Tots ens creiem invulnerables a que els altres ens mengin “el coco” però la realitat és que sense arribar a aquests extrems hi ha persones amb poca voluntat que es deixen dominar pels altres, ja sigui per opinions o en fets.

Els lectors de sèrie negra acostumem a ser seguidors de series de televisió o pel·lícules del mateix estil, i he de reconèixer que la prosa de l'autora és excepcional, directa, intenta arribar a la arrel del conflicte i transmetreu amb paraules al lector que acaba amb la pell de gallina pel cúmul de circumstancies que ens presenta.

Una novel·la per a lectors joves i adults, amb una llum de neó que brilla sobre les nostres ments avisant dels perills d'aquestes associacions i que arriba amb facilitat a crear una empatia amb en Guillem.

No la deixeu escapar o us en penedireu.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..