ISBN : B09TBK4J4C
Editorial: Comanegra (24/02/2022)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 3 calificaciones)
L’Anatòlia és una dona abonyegada per les desgràcies que es refugia a la biblioteca del poble (amagant els llibres del comte Tolstoi, per qui professa un odi rotund); en Hovhannés es fuma el tabac de la seva collita enrotllant-lo amb el paper de la «premsa babaua» i de llibres vells, perquè no n’hi ha cap altre. I només són dos dels personatges inoblidables d’aquesta novel·la. Maran és un món que sembla que té els dies comptats, però aviat ens adonarem que, en reali... >Voir plus

olgasololibros
 17 November 2022
Hoy os traigo una novela que, al no existir la edición en español, os pongo la catalana. La traducción es de Marta Nin, a la que concedieron un premio por esta traducción.
La historia se centra en Anatolia, una mujer de 58 años que siente que está apunto de morir. A través de sus idas y venidas entre pasado y presente iremos conociendo quién es y cómo convive con la soledad. También conoceremos a los vecinos de este pequeño pueblo ficticio llamado Maran. Unos mueren, otros viven, pero lo mejor de todo es que la esencia de todos ellos perdura en el tiempo.
Novela con capítulos largos. Narrada como si de un cuento armenio se tratara. Con su toque místico y de leyenda. Hambruna, guerra, maldiciones, creencias y supersticiones, duelo, despoblación por parte de los jóvenes, soledad, amistad. Pero con un mensaje esperanzador de un pueblo que está apunto de desaparecer. También sorprenden los toques irónicos. Las descripciones de los lugares y personajes son ricas. Las sensaciones que te transmite al leerlo nos transporta hacia ese pueblo entrañable, con su cultura, su rutina y su manera de hacer. Podemos ver la evolución de los de los personajes.
Un libro que vale la pena leer.
relatosdeojerasmalva
 29 April 2022

Ambientada a Maran, un remot i incomunicat poblet al cim del Manix-kar, Nariné Abgarian explica les històries dels pocs habitants del poble, afectat per la guerra, l'epidèmia i la fam durant molts anys. El llibre hipnotitza i et trasllada a les vides de l'Anatòlia, en Vassili o la Valinka, calant ben endins.

La història s'explica amb un estil fabulós, dividit en tres seccions: "Per a qui ho va veure", "Per a qui ho va contar", "Per a qui ho va escoltar" - que fan ressò del conte popular armeni en el qual es basa el títol. El temps oscil·la del present al passat i de tornada, però la veu narrativa es manté fixa en una melodia entranyable.

Abgarian troba maneres de conduir l'escalfor dels vilatans de Maran directament a l'ànima del lector. Com indica el títol del llibre, hi ha regals que es poden descobrir en aquesta novel·la, si estàs preparat per mirar, escoltar i sentir.
olgasololibrosolgasololibros11 November 2022
“Una persona culta tiene miedo de estropear un nido vacío y una de inculta está dispuesta a matar el espíritu de una bestia inocente solo para demostrar su fuerza bruta”
olgasololibrosolgasololibros12 November 2022
“La vida tiene un sentido diferente para cada uno y cada uno escoge sus batallas”