Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
29 August 2018
Sota un títol molt adequat, Coll Avall, és una novel·la que s'ha d'empassar, una píndola on uns personatges de ficció ens mostren una realitat tocar a tocar en una època de crisis, una realitat que bufeteja el lector i li mostra una realitat social a la quals molts els agradaria tancar els ulls, però que la societat no els ho pensa permetre.

De la ma de X.Díaz i M.Martínez el lector es trobarà en una novel·la negra al millor estil de Falcon Crest, on una família ha de fer front a un desnonament quan encara el cos de la matriarca és calent després del seu suïcidi.

La visió dels personatges se'ns mostren passat per un sedàs molt fi d'ira, odi, enveja i dolor, el lector els veurà tal i com els veu l'Andreu, el fill de la difunta, que s'enfrontarà al seu germà Pep, trobarà consol en la seva neboda Judith i esclatarà contra el director del banc que executarà el desnonament, però compte, no sempre tot és com un ho veu, a vegades els sentiments o un titellaire fa que les coses i les persones semblin una cosa quan en realitat en són una d'altre. Gràcies a la ma dels autors anirem descobrint que és real i que no ho és tant.
El punt detonant de la historia a part de la pèrdua de la mare, és l'atropellament i mort del director del banc poca estona després de la vista de la família, llavors és quan la introducció dels personatges dels mossos, la subinspectora Sònia Martí i l'agent Òscar Santos, començaran a desfer tot un entramat d'intrigues que deixaran a més d'un sorprès al final.

Una història negra i social, on idees com les preferents, les estafes a la gent gran, les hipoteques abusives, hisenda, les samarretes verdes i els iaioflautes s'entrellacen amb suïcidis, assassinats, cobdícia i molta ofuscació.

Una novel·la que no perd punt i que ens mostra amb molta ironia la fragilitat de les persones, la manera de veure la vida de la gent gran i com els joves s'enfronten a un futur negre i incert.

Amb l'Andreu viurem la baixada a l'infern de les drogues i l'alcohol, un home que ha viscut els darrers vint anys a Suècia, on la dona l'ha deixat, ha perdut la feina i la mare s'ha suïcidat, un caldo de cultiu perfecte per mostrar-nos aspectes de l'essència humana i com de cecs podem arribar a estar.

El suïcidi i l'assassinat no és una solució, però són una manera extrema de mostra al lector un retrat de l'angoixa i el patiment que part de la nostra societat esta patint avui.

Una novel·la que no deixarà a ningú indiferent, molt recomanable als amants de les histories negres on la trama psicològica és explotada al 100%.

Llibres del Delicte no deixa de sorprendrem amb histories properes, a la nostra terra, en la nostra llengua i amb visió planera. Ens ofereix una lluita muda que dura uns segons, però que crida desesperació en els silencis.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..