Editorial: Editorial Alrevés (13/01/2020)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)
Als barris perifèrics del Besòs i el Maresme i de la Mina, unes de les zones més conflictives de l’àrea metropolitana de Barcelona, hi conviuen joves adolescents amb ganes de menjar-se el món, famílies immigrants problemàtiques i taurons que volen controlar negocis il·legals. Un dels més rentables consisteix en ocupar habitatges a qualsevol preu per omplir-los de drogues i materials de dubtosa legalitat. Tant és així que per aconseguir-los estan disposats a amenaçar... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 30 January 2020
Avui tenim la sort de retrobar-nos amb Susana Hernández, autora que ens ha conquistat amb títols com “Males decisions”, “Cuentas pendientes” i breus relats en reculls com “Fundido en negro”, “Barcelona. Viatge a la perifèria criminal” o “Diez negritos”.
Crims.cat ens presenta Mai més, la seva darrera novel·la on s'allunya de les afores i del centre de la ciutat de Barcelona per anar a la perifèria, el barri de la Mina, el Besòs i el Maresme, uns barris deixats de la mà de Déu on governa la llei del més fort o del més perillós.
Així ho podem veure en la seva portada, sense rostre, sense nom, ningú i alhora tothom, un jove encaputxat, vestit de negre i amb un bat de beisbol a la mà preparat per atacar i defensar, una dualitat que ens mostrarà aquesta novel·la que parla d'una societat malalta.
Estem davant d'una novel·la negra que s'entreteixeix a partir de la crítica social, alta i clara dels narcopisos, un problema que sembla haver minvat al centre però que s'ha arrelat amb força en barris perifèrics, on conviuen persones de diverses ètnies i nivells socio-culturals baixos, fet que fa proliferar el racisme i la xenofòbia, en uns barris on la realitat xoca amb els somnis.
Molts immigrants que buscaven un futur millor acaben enfront un futur incert i certes vegades sense futur.
Aquesta novel·la comença gairebé al final de la historia, ens dona una breu pinzellada del que ens espera i arrenca la narració dies abans. Cada capítol ens presenta un dia amb el punt de vista de diversos personatges.
Aquest fet li dona un tempo ràpid i dinàmic recollint l'acció en set dies que poden ser molt llargs o molt curts, tot narrat per una veu omniscient que ens presentarà la claustrofòbia, l'angoixa i el patiment dels nostres protagonistes.
En Biel, la Rosa, el Musta (barceloní amb família marroquina) i la Laila (una jove pakistanesa) són uns joves que es troben al ben mig de tot, uns personatges molt ben construïts que ens mostraran les seves realitats i la seva personalitat a l'enfrontar-se a la situació.
No aprofundiré en la historia en si, l'autora es mereix que cada lector hi vagi al seu encontre, no podreu deixar de llegir i alhora us deixarà amb un regust amarg a la boca, ja que molt en el fons molts som culpables de tancar els ulls i mirar cap a una altra banda.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
Video de Susana Hernández (1) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Susana Hernández
Presentación en la libreía LA IMPOSIBLE de Barcelona del libro "DIEZ NEGRITOS: NUEVAS VOCES DEL GÉNERO NEGRO ESPAÑOL" de la Editorial AlRevès, con textos de Víctor del Árbol, Claudio Cerdán, Berna González Harbour, Susana Hernández, Toni Hill, Jordi Ledesma, Jorge Navarro, Alexis Ravelo, Aro Sáinz de la Maza y Carlos Zanón. Con prólogo de Àlex Martín y Javier Sánchez. (Barcelona 11 de noviembre de 2015)
otros libros clasificados: Denuncia socialVer más

Lectores (1) Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro