Editorial: Columna Edicions (08/01/2020)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)

LaPetitaLlibreria
 17 February 2020
Poques vegades em deixo seduir per un títol atraient o una portada encisadora però en el cas que avui us presento ambdós factors que embolcallen la lectura em van presentar una obra excepcionalment bona.
A La llarga revetlla coneixerem una historia narrada des del context històric i des del plànol més personal i emocional d'un dels fets més obscurs de la historia de Catalunya.
Fem un salt en el temps i ens plantem a les darreries de la bona vida i al inici d'un conflicte d'ombres ja que aquesta obra es desenvolupa entre l'any 1935 i el 1936 en que va esclatar la Guerra Civil Espanyola.
Gràcies als personatges i a les situacions que brollen de la ploma d'en Roger Bastida podem veure com aquest llibre a més de ser un còctel perfecte i ben documentat per amenitzar les tardes d'hivern es converteix en una potent eina didàctica i reflexiva per la societat.
Els seus protagonistes passen de viure despreocupats, veure xampany, còctels, focs artificials i vetllades de celebració al Ritz amb les millors robes de l'època a viure una època ben tumultuosa.
La Mimi i en Mateu celebren la revetlla de Sant Joan al Club de Tennis Barcelona veient com la seva vida està molt pròxima a canvis ja que es casaran en breu.
Deixaran la vida d'adolescents acomodats, sense masses problemes i molts luxes per endinsar-se a la vida d'adult.
Poc esperen que aquest canvi vindrà acompanyat amb problemàtiques socials i polítiques.
Passaran de ser uns “nens bé” a haver de sobreviure amb dignitat procurant no ensenyar les seves debilitats i mancances.
Per una banda creixeran de cop i es faran forts davant els problemes però alhora no deixaran de somiar i viure les seves passions, odis, desamors, desengany i compromisos.
És un tribut a tots aquells que d'un dia per l'altre varen créixer però no van deixar que la seva vida s'opaqués per la boira de la Guerra i alhora un cant a la vida i a la reflexió sobre la naturalesa humana.
Ells i el seu grup d'amics us presentaran un moment d'impàs de la seva vida des del punt de vista més ampli.
De la mà de Columna podem gaudir i desgranar aquesta gran obra i recuperar les lletres de l'autor que ja ens va captivar amb La mirada de la sargantana.
La seva prosa té una empremta personal que ens agrada moltíssim.
No ho dubteu i acompanyeu-los en el seu viatge vital, en les seves aventures i desventures en un escenari i un temps perfectament il·lustrat.
Igual que la revetlla dóna pas a la festa i la nit dóna pas al dia aquests nois també veuran com la llum sortirà a buscar allò que les ombres volen amagar.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: historiaVer más

Otros libros de Roger Bastida Sabido (1)Ver más

Lectores (1) Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro