Editorial: ROSA DELS VENTS (29/08/2019)

Calificación promedio : 3.75/5 (sobre 2 calificaciones)

LaPetitaLlibreria
 18 September 2019
Avui ens retrobem amb Ildefonso Falcones, autor més que reconegut per obres com “L'església del mar”, “La mà de Fàtima”, “La reina descalça”, “Els hereus de la terra” i ara torna per presentar-nos El pintor d'ànimes.
Aquesta novel·la de gairebé set-centes planes necessita el seu temps per a ser llegida i extreure'n no tan sols la seva lectura com a tal sinó per copsar una idea que flueix entre les seves planes que podríem resumir en una metàfora de la nostra pròpia historia actual, el temps passa, les coses canvien però l'essència humana és manté inamovible.
Abans d'entrar en la pròpia novel·la m'agradaria comentar el seu títol, una descripció valida pel seu protagonista i alhora pel seu autor.
Vull agrair que Ildefonso Falcones tot i passar per un moment dur de la seva vida hagi dedicat el seu temps a fer-nos arribar les seves lletres, encara que aquest fet com ell ha confessat ha sigut dolorós el simple fet de teclejar lletra per lletra. És per aquest motiu que crec que par de la seva ànima ha quedat atrapada a la novel·la.
Per entrar a la novel·la cal gaudir de la seva portada, una imatge molt reveladora per a tots aquells barcelonins que estimem la nostra ciutat i que en un segon ens hem vist a la casa Batlló, a les seves vistes impressionants i al gran conjunt arquitectònic modernista que podem trobar a la ciutat. Això si a traves d'ella veiem un home engolit per la seva presencia i alhora fent-s'hi el seu propi espai.
L'autor ens convidarà a gaudir del modernisme i del noucentisme, donant atenció a Lluís Domènech i Montaner, Josep Puig i Cadafalch, Josep Maria Jujol i per descomptat a Gaudí.
Ens trobarem immersos a principis del segle XX, una època marcada per es revoltes, per la sublevació de les dones, per les grans diferencies entre rics i pobre, entre els somnis d'uns i l'opulència dels altres, uns conflictes socials que esdevindran claus a la novel·la portant-nos des de la misèria i el tractament vexatiu de les dones que des dels deu anys eren convertides en prostitutes o com la malaltia queia sobre els barris més pobres... aquesta historia ens mostrarà l'evolució d'una ciutat i d'aquells que hi viuen.
El nostre protagonista és el jove Dalmau qui desitja arribar a ser un gran artista, d'idees anarquistes i revolucionari, aprèn ceràmica i el seu art el portarà a tenir contacte amb l'alta societat, on també patirà en mans d'alguna dona poderosa.
Emma, la seva xicota serà el nostre referent en la lluita de la dona, fet que ens portarà a moments durs i poc agradables de llegir.
És molt complicat explicar bé una novel·la d'aquestes característiques en tant poques paraules, si realment voleu desgranar-la cal que la llegiu, no us deixarà indiferents.
La prosa del autor és molt lineal i segueix l'estela de les seves novel·les anteriors, un segell únic i personal que defineix clarament a l'autor, pocs girs argumentals sorprenents però una forta solidesa en la seva construcció històrica, encara que fa ballar alguna data per fer-la encaixar.
Rosa dels vents ens presenta part de la nostra historia, els somnis d'un artista, la construcció menys lineal d'una ciutat en expansió i la lluita social i feminista en les seves arrels més profundes.
Una Barcelona perduda que no ens agrada recordar un espera.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
LaPetitaLlibreriaLaPetitaLlibreria16 September 2019
Més feina i millors jornals. Reduir les jornades extenuants. Posar fi al treball infantil. Abolir el poder de l’Església. Més seguretat. Habitatges dignes. Expulsió dels religiosos. Sanitat. Educació laica. Alimentació assequible… Mil reivindicacions van fer retrunyir la rambla de les Flors de Barcelona per compartir-les amb una massa de gent senzilla i humil, cada vegada més nombrosa, que s’anava congregant i que aplaudia ferventment les dones obreres.
+ Lire la suite
LaPetitaLlibreriaLaPetitaLlibreria16 September 2019
La història de la revolució obrera a Barcelona estava lligada a les dones i als seus fills. Eren elles mateixes les que en nombroses ocasions exhortaven els seus homes a quedar-se al marge de les accions violentes; «amb nosaltres no s’atreviran, i podem aconseguir el tancament totes soles»
Videos de Ildefonso Falcones (12) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Ildefonso Falcones
Presentación desde Barcelona de ESCLAVA DE LA LIBERTAD, de Ildefonso Falcones, que conversará con su editora Carmen Romero.
#EsclavaDeLaLibertad #IldefonsoFalcones
Consigue ESCLAVA DE LA LIBERTAD: https://bit.ly/3fsS3nK
Las mejores historias están en https://www.penguinlibros.com/
---- SOBRE ESCLAVA DE LA LIBERTAD
Cuba, mediados del siglo XIX
A la isla caribeña arriba un barco portador de una siniestra carga. Más de setecientas mujeres y niñas secuestradas de su África natal llegan para trabajar, hasta la extenuación, en los campos de caña de azúcar y parir hijos que serán también esclavos. Kaweka es una de ellas, una muchacha que vivirá en primera persona el horror de la esclavitud en la hacienda del cruel marqués de Santadoma, pero que pronto demostrará a quienes la rodean que posee la facultad de comulgar con Yemayá. Esta es una diosa voluble que, en ocasiones, le concede el don de la curación y le proporciona la fuerza para liderar a sus hermanos de raza en la lucha por la libertad contra unos opresores que han logrado esclavizar sus cuerpos, pero no sus almas.
Madrid, época actual
Lita, una joven mulata, es hija de Concepción, la mujer que lleva toda la vida sirviendo en casa de los marqueses de Santadoma, en pleno barrio de Salamanca, al igual que hicieron sus antepasadas en la Cuba colonial. A pesar de tener estudios y ambición profesional, la precariedad laboral obliga a Lita a recurrir a los todopoderosos señores de Santadoma en busca de una oportunidad en la banca propiedad del marqués. A medida que se sumerge en las finanzas de la empresa y en el pasado de esta riquísima familia, la joven descubre los orígenes de su fortuna y decide emprender una batalla legal en favor de la dignidad y la justicia, que merecen tanto su madre como todas las mujeres que entregaron sus vidas al servicio de unos blancos que nunca las trataron como a iguales.
Una deslumbrante novela sobre dos mujeres valientes que combatirán, cada una con sus armas, el racismo y la injusticia, escrita por el autor español de novela histórica más importante de nuestro tiempo. Un rendido homenaje al papel de las mujeres en su lucha por la justicia y la libertad.
---- SOBRE ILDEFONSO FALCONES Ildefonso Falcones, casado y padre de cuatro hijos, es abogado y escritor. La catedral del mar, su primera novela, se convirtió en un fenómeno editorial mundial sin precedentes, reconocida tanto por los lectores como por la crítica y publicada en más de cuarenta países. Fue también merecedora de varios premios, entre ellos el Euskadi de Plata 2006 a la mejor novela en lengua castellana, el Qué Leer al mejor libro en español del año 2006, el premio Fundación José Manuel Lara a la novela más vendida en 2006, el prestigioso galardón italiano Giovanni Boccaccio 2007 al mejor autor extranjero, el premio internacional Città dello Stretto 2008 y el Fulbert de Chartres 2009. En 2018 se convirtió en una exitosa serie de televisión emitida por Antena 3 y TV3, y que en la actualidad también está disponible en Netflix.
Su segunda novela, La mano de Fátima (Grijalbo, 2009), fue galardonada con el premio Roma 2010 y La reina descalza (Grijalbo, 2013), su siguiente obra, recibió el premio Pencho Cros. Los herederos de la tierra (Grijalbo, 2016) supuso la esperadísima continuación de la catedral del mar y también se ha convertido en una serie estrenada recientemente en Netflix. En El pintor de almas (Grijalbo, 2019), el autor retrataba los albores del siglo XX cuando el Modernismo arquitectónico cambió la faz de Barcelona. Todas ellas han recibido numerosos elogios de la crítica y el apoyo incondicional de los lectores.
Con más de once millones de ejemplares de su obra vendidos en todo el mundo, ahora Ildefonso Falcones aborda de nuevo un tema de gran calado social y hu
otros libros clasificados: historiaVer más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro